Vi tar hand om dina personuppgifter med största omsorg
Vi använder dina personuppgifter för att kunna kommunicera med dig och för att uppfylla de åtaganden vi har gentemot dig. Vi samlar endast in de uppgifter som är nödvändiga för att kunna erbjuda dig våra tjänster. Dessutom arbetar vi aktivt för att minimera känslig information.
All hantering av dina personuppgifter sker inom vår organisation och vi har vidtagit omfattande säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter. Vår personal är noggrant utbildad i hur de ska hantera personuppgifter på ett säkert sätt och vår IT-miljö är skyddad mot intrång.
Om vi behöver anlita ett externt företag för att utföra vissa tjänster informerar vi dig alltid i förväg och inhämtar ditt samtycke. Din integritet är viktig för oss och vi gör allt vi kan för att skydda dina personuppgifter.
För att ge dig en bättre upplevelse använder vi dina uppgifter för att:
- Informera om våra tjänster.
- Ge dig bästa möjliga support och service.
- För att uppfylla våra juridiska skyldigheter
Du har rätt att när som helst begära att få ta del av de personuppgifter vi har om dig, rätta felaktiga uppgifter eller begära att dina uppgifter raderas.
Ansvar
Creator kvalitetssäkring AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas av oss och att dina rättigheter tas tillvara.
Vilka personuppgifter behandlar vi, följande gäller i vår integritetspolicy
Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra våra förpliktelser gentemot er.
Följande personuppgifterna behandlar vi:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Företag
- Titel
- Andra uppgifter som vi behöver för att utföra våra uppdrag.
Så här samlar vi in dina personuppgifter:
- Du delar med dig av dina uppgifter direkt till oss: Varje gång du kontaktar oss, till exempel när du anmäler dig till en kurs eller ställer en fråga, lämnar du frivilligt ifrån dig dina personuppgifter. Genom att göra detta ger du oss samtidigt ditt godkännande att hantera dessa uppgifter i enlighet med gällande lagar och regler, som exempelvis GDPR.
- Vi får uppgifter via våra medarbetare: När du kontaktar någon av våra medarbetare, antingen via telefon, e-post eller personligen, registreras de uppgifter du lämnar.
- Vi samlar in uppgifter vid anmälan till nyhetsbrev: När du anmäler dig till vårt nyhetsbrev samlar vi in de uppgifter du anger i anmälningsformuläret.
- Vi får uppgifter från jobbsökande: Om du skickar in en ansökan till oss samlar vi in de uppgifter som du inkluderar i din ansökan.
Kort sagt: Vi får tillgång till dina personuppgifter på flera olika sätt, men alltid med din vetskap och ditt samtycke.
Vad händer med dina uppgifter? De personuppgifter vi samlar in använder vi för att kunna ge dig den bästa möjliga service och information. Vi behandlar dina uppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.
Vi skyddar dina personuppgifter med kraftfulla säkerhetsåtgärder
Vi har infört tydliga rutiner och arbetssätt för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras på ett säkert sätt. Våra avancerade säkerhetssystem är specialdesignade för att skydda din integritet. Vi arbetar ständigt för att minska risken för dataintrång och förluster av dina personuppgifter.
Vi delar inte dina personuppgifter med andra utan ditt uttryckliga samtycke, förutom i de fall där det krävs enligt lag.
Du kan känna dig trygg med att vi gör allt vi kan för att skydda dina personuppgifter.
Vill du veta mer om hur vi skyddar dina uppgifter? Tveka inte att kontakta oss.
Här är några exempel på de åtgärder vi vidtar:
- Regelbundna säkerhetskontroller: Vi utför regelbundna säkerhetskontroller för att identifiera och åtgärda eventuella sårbarheter.
- Begränsad åtkomst: Endast behörig personal har tillgång till dina personuppgifter.
Genom att vara transparenta och proaktiva i vårt arbete med dataskydd vill vi bygga upp ditt förtroende.
När delar vi med oss av dina personuppgifter?
Grundregeln är enkel: Vi delar aldrig med oss av dina personuppgifter till andra företag eller organisationer utan ditt uttryckliga godkännande. Det enda undantaget är om vi är juridiskt skyldiga att lämna ut informationen, till exempel till en myndighet.
Om vi ändå skulle behöva dela med oss av dina uppgifter till en extern part, till exempel en underleverantör, så ser vi till att ingå avtal som säkerställer att dina uppgifter skyddas på bästa sätt. Vi väljer noga ut vilka företag vi samarbetar med och ställer höga krav på deras säkerhetsrutiner.
Dina personuppgifter är värdefulla för oss och vi behandlar dem alltid med största omsorg.
Dina rättigheter – du har makten över dina uppgifter
Du har rätt att när som helst dra tillbaka ditt samtycke till att vi hanterar dina personuppgifter. Om du gör det kommer vi att sluta använda dina uppgifter direkt, såvida det inte krävs för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden enligt lag eller avtal.
Tänk på att: Om du drar tillbaka ditt samtycke kan det innebära att vi inte längre kan ge dig samma service som tidigare. Till exempel, som kund hos oss behöver vi ha tillgång till viss information om dig för att kunna hantera ditt konto.
Vill du bli helt borttagen ur våra system? Det är din rättighet! Om du vill att vi ska radera alla dina uppgifter så meddelar du oss det skriftligen. Vi kommer då att radera dina uppgifter så snart alla eventuella skulder är betalda. Om du vill bli borttagen tidigare, kan du kontakta oss och vi kommer att utföra raderingen så fort som möjligt, förutsatt att det inte finns några utestående skulder.
Du har också rätt att:
- Begränsa hur vi använder dina uppgifter: Om du vill att vi ska begränsa användningen av dina uppgifter kan du meddela oss detta skriftligen.
- Göra invändningar: Om du har invändningar mot hur vi behandlar dina uppgifter kan du kontakta oss.
För att vi ska kunna hantera din begäran på ett bra sätt är det viktigt att du skickar din förfrågan skriftligen till oss.
Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar kring vår hantering av personuppgifter.